Tuesday, November 4, 2008

Salam Perjuangan Kepada Sahabat2ku Sekalian..

Terlebih dahulu aku memohon maaf kepada sahabat-sahabat kerana menyepi seketika disebabkan kesuntukan masa dan beberapa masalah yang menimpa diriku, menyebabkan cetusan warkah tidak dapat dikongsi dengan sahabat2 sekalian.

Menjadi lumrah didalam diary seorang perjuang, masalah dan halangan inilah akan mendidik jiwa dan merasakan diri ini sebagai hamba yang begitu hina, serta berusaha untuk mendekatkan hubungan dengan Allah..lebih-lebih lagi merasakan kelompangan amalan2 yang masih belum dapat ditampung serta bebanan dosa yang ditanggung masih belum terhapus..

Cabaran ini bukanlah menjadi satu halangan untuk meneruskan kesinambungan menyampaikan risalah suci ini kepada seluruh umat manusia… bagiku semua ini akan menjadi satu suntikan semangat untuk terus mendaulatkan syiar Islam di bumi ini..

Sebelumku pergi lebih jauh, dikesempatan yang ada ini, masih belum terlambat ku ucapkan selamat menghadapi final exam 2008 kepada sahabat2 semua. Harapanku semoga kalian dapat mengulangkaji dengan sebaiknya..dan jangan lupa pergatuangan kita kepada Allah, dialah penentu segala-galanya..sering ku mohon doa kepadanya Ya Allah sekiranya kegagalanku membawa fitnah kepada Islam dan perjuangan, maka kau cemerlangkanlah aku dalam setiap perkara, dan sekiranya kejayaanku membuat aku jauh daripada Islam dan perjuangan, maka kau lebih berhak menentukan yang selayaknya untukku..”

Kuharapkan kepada sahabat2 sekalian janganlah menjadikan tempoh ini sebagai alasan untuk mengabaikan tugas2 kewajipan dakwah. Biarlah didalam setiap waktu diperuntukan satu minit untuk memikirkan tentang perjuangan..

Tugas-tugas dakwah masih banyak belum diselesaikan dan akan menjadi tangujawab kepada kita utntuk menyelesaikanya.. Kerana matlamat pejuangan masih lagi jauh dihadapan, ia memerlukan kepada kesungguhan, kesabaran dan keazaman yang begitu kuat untuk mencapai matlamat tersebut..

Kemuncup2 didalam perjuangan hendaklah diabaikan kerana ia akan membantutkan perjuangan. Segala masalah dan cabaran yang dihadapi dalam perjuangan akan menjadikan diri lebih matang untuk berhadapan dengan kepelbagaian madu’ diluar sana..

Berkat usaha gigih kalian. Insyaallah, Allah tidak akan memungkirkan janjinya bahawa pertolongan daripadanya sudah pasti ada, cuma masa yang menentukanya.. berdoalah selalu supaya kita mati dalam perjuangan Islam seperti yang diajar oleh nabi kita Muhammad s.a.w "Wahai hati yang berbolak balik, tetapkanlah hati dalam agamamu". Apa yang aku harapakan sebelum melangakahkan kaki aku dari bumi UKM tidak sabar aku menantikan kegemilangan Islam bersinar dibumi UKM yang ku cinta ini..kerana disinilah tempatku dididik dan ditarbiah sebelum menerjah kelapangan yang sebenar yang penuh dengan cabaran dan dugaan

Sekianlah sahaja coretan warkahku ini, ku mohon beribu2 kemahaafan sekiranya ada terkasar bahasa, salah dan silap harap dimaafi..YANG BAIK ITU DATANG DARIPADA ALLAH YANG LEMAH ITU DATANG DARI KELEMAHAN DIRIKU SEBAGAI INSAN YANG HINA INI..

Wasalam…

No comments: